Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

Pawel Piotrowski - 21 augustus 2015

Ruwe bolster

Als je niet goed oplet, zou je onze testauto zomaar voor the real deal aan kunnen zien. Alle ingrediënten zijn namelijk aanwezig: dikkere bumpertjes, fraaie 17 inch lichtmetalen wielen, een stoer uitlaatsierstuk en de nodige roodgekleurde opschriften en details. Daarbovenop heeft de importeur een vinkje bij de opvallende Ice Silver textuurlak op het optieformulier gezet. Deze matgrijze finish is geen goedkope folie van een lokale carwrap-specialist, maar een echte lak die op een door Peugeot gepatenteerde wijze tegen een veel lagere kostprijs aangeboden kan worden. Voor 780 euro verwissel je deze Peugeot op de parking van de buurtsuper nooit meer met een andere 208. Een ander voordeeltje is dat de textuurlak letterlijk ruw aanvoelt en vuiligheid zich er minder snel aan hecht.

Recht van voren oogt dit exemplaar zelfs agressiever dan een echte 208 GTi. Sinds de facelift monteert Peugeot grotere koelopeningen in de voorbumper die geïnspireerd zijn op de exemplaren van grote broer 508. Deze subtiele wijziging geeft de 208 ook in standaardtrim een iets minder lief gezicht. Verder kun je de facelift aan een bredere centrale koelopening, witte in plaats van gele dagrijverlichting en achterlichten met 3D-effect herkennen. Het gelikte totaalplaatje zou met de fraaie full LED koplampen compleet zijn, maar deze zijn helaas alleen op de Allure en Première tegen een vergoeding leverbaar. Op de door ons gereden GT-Line is het binnenwerk altijd halogeen.

110 pk
205 Nm
190 km/h
9,6 s
4,9 (4.5) l/100km
103 g/km
B
22%
€ 14.870
€ 24.450
€ 448 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Renault Clio TCe 120 Intense

  • Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • Skoda Fabia 1.2 TSI Style

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • Seat Ibiza 1.0 TSI Xcellence

  • Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • Renault Zoe Zen

  • Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2019 - Peugeot e-208 EV 136 GT

  • 2013 - Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2013 - Peugeot 208 1.0 VTi Active

  • 2012 - Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure