SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

- 9 december 2015

Stoelventilatie

Van binnen oogt de Tivoli niet alleen ruim, hij Ūs het ook. Je zit lekker hoog, maar er is aan hoofdruimte geen gebrek bij zowel de voor- als achterpassagiers. De voorstoelen bieden zowel in lengte als in breedte een goede ondersteuning en ook wanneer je op de achterbank plaatsneemt kan een gemiddelde volwassene een prima zit vinden. Een nadeel is dat het stuur alleen in hoogte verstelbaar is, waardoor het voor de bestuurder een uitdaging is om een goede zithouding te vinden. Bij de Sapphire is lederen bekleding aanwezig en is de bestuurdersstoel uitgebreid elektrisch te verstellen. De bestuurder kan bij dit uitrustingsniveau zelfs rekenen op stoelventilatie, wat uniek is te noemen binnen dit segment. Ook stoelverwarming en een verwarmd stuur mogen niet ontbreken.

Bij het uitkiezen van de materialen voor het interieur hadden de ontwerpers van SsangYong wel wat kieskeuriger mogen zijn. Het gebruikte kunststof is vrij hard, de laag bovenop het dashboard uitgezonderd. Daar tegenover staat dat de ergonomie goed op orde is en het geheel door de zwarte sierstukken een frisse uitstraling heeft. Bovendien is het interieur vrij van rammeltjes en kraakjes, wat ook een vertrouwd gevoel geeft. De in clusters geplaatste tellers zijn duidelijk afleesbaar en ook het multimediascherm is voldoende helder. De navigatie maakt gebruik van TomTom-software. Een slimme keuze, want de bediening is duidelijk en snel en ook de routebegeleiding laat niets te wensen over.†Waar de Tivoli ook punten scoort, is met zijn laadruimte. Hoewel de opening naar de kofferruimte toe vrij smal is en de tildrempel hoog, gaat er 423 liter in de kofferbak.

128 pk
160 Nm
170 km/h
11,2 s
7,8 (6.4) l/100km
149 g/km
E
22%
€ 19.950
€ 27.350
€ 501 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-line

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • CitroŽn C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • Suzuki Vitara 1.4 Booster Jet All Grip S

  • Honda HR-V 1.5 Executive

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M