Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

- 18 januari 2016

Houdbaar

Ingrijpende facelifts komen tegenwoordig bijna niet meer voor. Ook de veranderingen aan de cee'd zijn op het eerste oog niet te zien. Pas als je een auto van vóór de opfrisbeurt er naast zet, valt op dat vooral de achterzijde is aangepakt. De achterlichtunits hebben een nieuwe indeling gekregen en geven de auto een net wat moderner uiterlijk. Sinds 2012 is de cee'd op de markt en zijn basisontwerp blijkt zeer houdbaar. Hoewel hij wel wat trekjes heeft van andere auto's, heeft hij zeker een eigen gezicht. Wat meewerkt aan een design dat prettig op het oog ligt, is het GT-pakket. Met de verfraaiingen van de 200 pk sterke GT, valt de auto flink op in het Nederlandse wegbeeld. Dit pakket omvat onder andere de led-dagrijverlichting in een anders gestileerde voorbumper, 17 inch wielen en een uitlaatpijp aan beide zijden van de 'dikke' bumper. Wie had twintig jaar geleden kunnen denken dat het design van een compacte middenklasser van het Koreaanse merk voor omgedraaide hoofden zou zorgen?

120 pk
171 Nm
190 km/h
11,1 s
6,8 (4.9) l/100km
115 g/km
B
22%
€ 20.195
€ 25.895
€ 475 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

  • Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

  • Toyota Auris 1.2T Aspiration

  • Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2020 - Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • 2019 - Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

  • 2018 - Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine