Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

- 18 januari 2016

Nooit teleurgesteld

Kia wil graag dat de cee'd een grotere rol gaat spelen in het C-segment. Enkel een aansprekend design is niet voldoende om kopers voor je te winnen. Daarom werd een splinternieuwe motor ontwikkeld. Met 120 pk en 171 Nm koppel doet hij nauwelijks onder voor de driecilinders van de concurrentie. Daarbij biedt de cee'd als vanouds een hoop ruimte en luxe voor een relatief lage prijs. Voor nog geen 26.000 euro koop je een fraai uitziende auto die vol met comfortverhogende zaken zit. Het rijgedrag is daarbij goed en ook qua zitcomfort en ruimte zal je niet snel teleurgesteld worden. Helaas voldoet de motor niet aan de uitstootnorm voor 21% bijtelling. Als er nog 8 grammetjes afgesnoept kunnen worden door middel van gewichtsbesparing of andere banden, zullen meer zakelijke rijders kiezen voor de cee'd. Toch is de auto voor de leasemarkt zeker wel interessant, gezien het lage nettobedrag dat betaald moet worden. De voortekenen voor succes zijn voor de cee'd groter dan ooit.

  • Veel ruimte en luxe voor een relatief lage prijs
  • Fijne aandrijflijn
  • Goed design, zeker als GT-Line
  • Besturing kan beter
  • Donker interieur
  • Net geen lage bijtelling
120 pk
171 Nm
190 km/h
11,1 s
6,8 (4.9) l/100km
115 g/km
B
22%
€ 20.195
€ 25.895
€ 475 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

  • Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

  • Toyota Auris 1.2T Aspiration

  • Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2020 - Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • 2019 - Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

  • 2018 - Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine