Ford Galaxy 2.0 EcoBoost Titanium

- 10 februari 2016

Niet revolutionair, wel goed

De auto kan niet profiteren van een vernieuwend design, hoewel gezegd moet worden dat de Galaxy met de nieuwe koplampen en achterlichten er wel weer bijdetijds uitziet. Ga je voor top of the bill, dan kun je met de Galaxy prima uit de voeten, want de configurator leert ons dat met 61.555 euro de koek nog niet op is. Kruis grotere velgen, multicontourstoelen en premium audio aan en de prijs zal de 70 mille grens doorbreken in combinatie met de gereden motorisering. En hoewel je het er aan de buitenkant niet echt vanaf ziet, merk je binnenin de Galaxy en tijdens het rijden wel waar het geld in is gaan zitten. Moeiteloos en in comfort doet de auto zijn werk, waarbij de inzittenden letterlijk alle ruimte hebben. En in alle luxe, want hij heeft elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen, een handsfree achterklep en alle denkbare veiligheidssystemen, waarbij een gedeelte van die systemen al standaard is bij de Titanium-uitvoering. De Galaxy is leverbaar als Trend met de 160 pk benzinemotor vanaf 44.210 euro. De 2.0 is leverbaar vanaf 54.285 en wordt dan gelijk geleverd als Titanium, wat een uitgebreide standaarduitrusting met zich meebrengt.

  • Bijdetijds met veiligheid en comfort
  • Praktisch in te delen interieur
  • Krachtige motor...
  • ...die helaas wel een slokje lust
  • Stoterig gedrag van de automaat
  • Rolhoes nergens op te bergen
240 pk
345 Nm
222 km/h
8,6 s
10,9 (7.9) l/100km
180 g/km
D
22%
€ 44.210
€ 61.555
€ 1.129 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • Seat Alhambra 2.0 TDI DSG Style Connect

  • 2010 - Ford Galaxy 2.0 TDCi 120 kW

  • 2008 - Ford Galaxy 2.0 TDCi Ghia