Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C 200 Edition 1

- 13 mei 2016

Van eco tot sport+

Op de middentunnel prijkt een schakelaar met als bijschrift: Dynamic.
Met deze schakelaar scroll je tussen de verschillende rijmodi die het Dynamic Handling Package Airmatic biedt.
Niet alleen de gasrespons en het stuurgevoel verandert, maar ook de demping en de schakelmomenten veranderen naar gelang de stand die wordt ingeschakeld.
Op Eco is het alsof er een spons onder het gaspedaal ligt, is de demping soepel en schakelt de automaat vroeg op. Aan de andere kant van het spectrum vind je Sport +.
Waar bij veel auto's de verschillen tussen de standen nauwelijks merkbaar zijn, is dat bij de C-Coupé anders. Is de auto als eco nog comfortabel, in de meest sportieve stand is het onderstel behoorlijk stevig en schakelt de automaat later naar een hoger verzet. Voor het verbruik is deze stand weinig gunstig, maar voor het rijplezier des te meer. In welke stand je de auto ook zet, het rijgedrag wekt altijd veel vertrouwen. Op- en afritten neem je met een hoge snelheid, zonder dat de auto een krimp geeft. Daarbij krijg je - vooral in de sportstanden - veel informatie via het stuurwiel en reageert het stuur direct en zonder vaagheid op de commando's. 

184 pk
300 Nm
235 km/h
7,3 s
7,5 (5.4) l/100km
125 g/km
B
22%
€ 40.495
€ 64.762
€ 1.187 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Audi A5 2.0 TFSI quattro Pro Line S

  • Lexus RC 300h Luxury Line

  • 2021 - Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line

  • 2018 - Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line

  • 2017 - Mercedes-Benz C-Klasse 400 4MATIC Cabriolet

  • 2014 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition

  • 2014 - Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde

  • 2012 - Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé

  • 2011 - Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde

  • 2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY

  • 2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde

  • 2010 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class