Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

- 29 mei 2016

Vol vertrouwen

Waar de motor in het vooronder aanspoort om net even wat rapper te gaan rijden, laat het onderstel dat maar beperkt toe. De afstemming van vering en demping is vooral gericht om zo comfortabel van A naar B te rijden, zonder daarbij week te worden. Dit merk je vooral als je hoge drempels neemt. Dan is de demping behoorlijk stevig. Toch kun je met de Baleno behoorlijk hard een bocht nemen zonder dat hij begint te glijden over zijn voorwielen. Zelfs bij scherpe hairpins geeft hij ruim voldoende vertrouwen. Dit vertrouwen komt niet voort uit het gevoel dat je hebt in het stuurwiel. Als je aan het stuur draait, veranderen de voorwielen de koers. Wat er onder die wielen gebeurt, wordt niet doorgegeven aan de handen. Gelukkig is het onderstel wat communicatiever en weet je hoe ver je kunt gaan. De 1.0 BoosterJet is enkel te verkrijgen als High Executive. Daardoor is hij voorzien van zowel geventileerde schijven aan de voorzijde als schijven op de achterwielen. Als Comfort en Exclusive zijn aan de achterzijde trommels gemonteerd. Door de configuratie van de meest complete uitrusting, remt de auto erg goed. Zelfs tijdens de testrit met vele haarspeldbochten en forse remingrepen, blijft fading achterwege. 

112 pk
170 Nm
200 km/h
11,4 s
5,7 (4.4) l/100km
103 g/km
B
22%
€ 14.999
€ 19.699
€ 361 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

  • Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

  • Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium