Suzuki Vitara 1.4 Booster Jet All Grip S

- 2 augustus 2016

Oude tijden herleven

Suzuki neemt een groot risico om haar paradepaardje in het SUV-segment wederom met vierwielaandrijving te voorzien. Veel van zijn concurrenten zijn niet met aandrijving op alle wielen te bestellen, of ze zijn buitensporig duur. Voorbeeld hiervan is de Renegade die als 'AWD' minstens 38 mille kost. De 33.199 euro die de door ons gereden Vitara moet kosten, valt daarbij flink mee. Zeker omdat hij is voorzien van een enorm pakket aan luxe waaronder een automaat met dubbele koppeling, fijne stoelen met dito bekleding, een luxe multi-mediasysteem en een dik stuur. Gecombineerd met de prettige aandrijflijn, het ruimte interieur en de goede rijeigenschappen is het een auto die overtuigt. In de jaren '90 van de vorige eeuw was de Vitara dé keuze als je een betaalbare en terreinwaardige auto zocht. Oude tijden herleven met de meest recente generatie en het is te hopen voor het merk dat ook de consument dit inziet.

  • Stoere looks
  • Fijne aandrijflijn
  • Ruim interieur
  • Harde plastics in het interieur
  • Ruim 33 mille blijft veel voor een Suzuki
  • De fabrieksopgave qua verbruik is niet haalbaar
140 pk
220 Nm
200 km/h
10,2 s
7,4 (5.5) l/100km
128 g/km
D
22%
€ 19.999
€ 33.199
€ 609 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation

  • Citroën C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

  • Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

  • Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

  • Honda HR-V 1.5 Executive

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • 2015 - Suzuki Vitara 1.6 High Executive