Suzuki SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet High Executive

- 5 september 2016

Precies op tijd

Suzuki wil in alle populaire segmenten actief zijn. Om ook succes te boeken, bieden ze twee modellen aan die elkaar niet beconcurreren. De één ziet er stoer en hip uit, de ander is vooral praktisch en zal niet voor verdraaide nekken zorgen. Toch komt het merk hier enigszins van terug door de ietwat saai vormgegeven S-Cross een nieuw front te geven. Na drie jaar vond men het al tijd voor een vrij ingrijpende facelift om meer consumenten aan zich te binden. Consumenten die nu nog kiezen voor een Qashqai of Yeti moeten door het stoerdere voorkomen van de S-Cross meer voor het model vallen. Dat de auto er aansprekender uitziet, staat buiten kijf. Daarnaast is de wijziging in motorenaanbod een goede zet. Niet alleen het vermogen overtuigt, maar door de lagere uitstoot is de auto nog aantrekkelijker geprijsd. Al met al kun je wel stellen dat Suzuki de S-Cross zeker niet te snel een opfrisbeurt gegeven heeft en dankzij deze zet de toekomst een stuk rooskleuriger tegemoet gaat.

  • Prettige aandrijflijn
  • Veel luxe voor relatief weinig
  • Ruim interieur
  • Nog steeds goedkope plastics in het interieur
  • Gevoelloze besturing
  • Exterieurdesign smaakgevoelig
112 pk
170 Nm
180 km/h
11,0 s
5,0 (5) l/100km
113 g/km
A
22%
€ 20.999
€ 25.999
€ 477 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Citroën C4 Cactus PureTech 130 S&S Shine

  • 2013 - Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Exclusive