Kia Rio 1.0 T-GDI ExecutiveLine

- 28 oktober 2018

Hoop op meer

Kia kan meer dan enkel een goede A-segmenter bouwen. Dit blijkt al uit het succes van de tweede generatie Rio. Van deze auto verkocht het merk zo'n 22.000 exemplaren in ons land en dat is verre van slecht. Dat zorgt voor een behoorlijke druk op de schouders van zijn opvolger. Deze is een klap beter qua kwaliteit dan zijn voorganger en ook het vergelijk met de concurrentie is een stuk eenvoudiger, want hoewel het zeker geen prijspakker meer is, is hij met zijn motoren én uitrusting nog zeker het voordelige alternatief. Het totaalplaatje overtuigt ons en voor de prijs van deze auto heeft geen van de gevestigde B-segmenters een dergelijk totaalplaatje in het gamma. Het is voor Kia te hopen dat ook de consument dit ziet en de verkoopcijfers gaan stijgen.

  • Fijne rijeigenschappen
  • Motor méér dan toereikend
  • Totaalplaatje klopt
  • Erg donker interieur
  • Ruimte op de achterbank niet ruim
  • Uiterlijk weinig onderscheidend
120 pk
172 Nm
190 km/h
10,2 s
6,4 (4.7) l/100km
107 g/km
B
22%
€ 19.995
€ 22.925
€ 420 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • Seat Ibiza 1.0 TSI Xcellence

  • Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • Renault Clio TCe 120 Intense

  • Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

  • Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • Skoda Fabia 1.2 TSI Style

  • 2015 - Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

  • 2012 - Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

  • 2011 - Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack

  • 2005 - Kia Rio 1.4i 16v LXE Airco