Volkswagen Amarok 3.0 TDI 4MOTION Highline L2H1

- 29 januari 2018

Leentjebuur

In het interieur is goed te merken dat er leentjebuur is gepleegd bij andere modellen uit de Volkswagen Groep. De indeling van het dashboard is net als bij familiegenoten logisch en de gebruikte knoppen vind je ook in onder andere de Transporter en Golf. Het infotainmentsysteem is vernieuwd, maar de nieuwste versie van Volkswagens' navigatiesysteem zit nog niet in de Amarok. Hoewel het systeem fijn werkt en ook helemaal up-to-date is, is dit ook één van de meest diefstalgevoelige systemen van de afgelopen jaren. De bediening is daarentegen erg fijn en zaken als Apple-Carplay en DAB+ zijn aanwezig.

Het interieur doet robuust aan, wat ook wel nodig is in deze tak van sport. De kunststoffen zijn vooral hard, maar wel gemakkelijk schoon te boenen. Alleen op het stuur zitten kleinere knoppen, de rest van de knoppenwinkel is gemakkelijk met werkhandschoenen aan te bedienen. Bovendien grossiert de Amarok in makkelijke opbergvakken en aansluitingen. Een voorbeeld hiervan is een 12V-aansluiting bovenop het dashboard, mooi weggewerkt in een aflegvakje.

224 pk
550 Nm
191 km/h
7,9 s
11,2 (7.8) l/100km
203 g/km
D
22%
€ 35.150
€ 42.950
€ 787 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Nissan Navara 2.3 dCi 190 Double Cab Tekna

  • 2010 - Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Trendline