Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

- 25 november 2018

Geen concessies

Met de 508 en dan de GT in het bijzonder weet Peugeot een erg fijn totaalpakket neer te zetten. Er zullen ongetwijfeld concessies gedaan zijn tijdens het ontwerpproces, maar wij hebben ze niet kunnen ontdekken. De extravagante uitstraling en coupélijnen hebben geen grote negatieve gevolgen voor de binnenruimte en wat rijgedrag betreft weet de 508 GT het iedereen naar de zin te maken. De prijs van de GT start bij 54.790 euro en dat lijkt behoorlijk hoog. Maar kleed een willekeurige (premium) D-segmenter met hetzelfde vermogen een beetje dik aan en je zit algauw op een vergelijkbaar bedrag. Bovendien is de 508 compleet uitgerust met de fijne stoelen, 18-inch wielen en de achttraps automaat. Ga je vergelijken met bijvoorbeeld de Volkswagen Arteon of Audi A5 Sportback, dan blijken de laatste twee iets praktischer, maar ze zijn ook vele duizenden euro's duurder en qua uitstraling niet bijzonderder dan de 508 Berline. Laten we wel afspreken dat wanneer je de 508 bestelt, je even door de 10 tinten grijs heen bladert en een bijzondere lakkleur aanvinkt. Want dat verdient de auto gewoon.

  • Onderscheidend in het segment
  • GT-waardige rij-eigenschappen
  • Voor inzittenden voldoende ruimte
  • Onoverzichtelijke a-stijl
  • Beeld van parkeercamera's in lage resolutie
224 pk
300 Nm
250 km/h
7,3 s
8,6 (5.7) l/100km
131 g/km
B
22%
€ 37.690
€ 58.949
€ 1.081 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Volkswagen Arteon 2.0 TSI 280pk 4Motion Business R

  • Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Business Executive

  • DS 5 BlueHDi 150 Chic

  • BMW 4 Serie Gran Coupé 428i Luxury Line High Executive

  • BMW 3 Serie GT 328i High Executive

  • 2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

  • 2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • 2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

  • 2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

  • 2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure