Audi Q2 1.4 TFSI S-line

- 25 februari 2017

Mag het een cilinder minder zijn?

Het motorenaanbod is overzichtelijk: Audi laat je kiezen uit een drietal benzinemotoren of een drietal dieselmotoren. Het aanbod start met de 1.0 liter TFSI met drie cilinders en 116 pk (85 kW) onder de kap. Daarboven vinden we de 1.4 TFSI met 150 pk (110 kW) en cilinder on demand. Op het moment dat er met een vaste snelheid wordt gereden, worden twee cilinders uitgeschakeld en loopt het verbruik van de auto terug. Daarnaast is er nog de 2.0 TFSI met 190 pk (140 kW) en standaard vierwielaandrijving. Dieselen gaat met de 1.6 TDI met 116 pk (85 kW) en de 2.0 TDI met 150 pk (110 kW) of 190 pk (140 kW), laatstgenoemde is met standaard quattro en met een S tronic automaat.

De prijzen starten rond de 30 mille, de nadruk moet echter gelegd worden op 'starten'. Hoewel de basisprijs acceptabel is, schrikken we van de prijzige opties die we terugvinden op de optielijst. Wil je een leuk aangekleed model, dan kan gerust rekening gehouden worden met een prijs boven de 50 mille. Deze prijs liegt er niet om, vooral als het gaat om een kleine voorwielaangedreven crossover. De Britse concurrent Mini Countryman start ook rond de 30 mille. De opties voor deze Brit zijn echter wel een stukje goedkoper.

150 pk
250 Nm
212 km/h
8,5 s
6,6 (5.2) l/100km
129 g/km
D
22%
€ 29.500
€ 50.822
€ 932 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Smart 1 200 kW Premium

  • Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

  • Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

  • DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere

  • Lexus UX 250h Executive Line

  • Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

  • MINI Countryman Cooper Serious Business

  • Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive