Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

- 22 april 2017

Overtuigend

De Suzuki Swift heeft een goed imago maar tot constant goede verkoopcijfers heeft het niet geleid. In 2007 werden nog ruim 8.800 Swifts aan de man of vrouw gebracht in Nederland, maar met niet meer dan 1.022 exemplaren vorig jaar is de rol van de auto in zijn segment sterk afgenomen. De nieuwe generatie moet voor een verkoopboost zorgen. In het B-segment kiezen kopers niet alleen voor een fraai uiterlijk, ook het imago van het merk en het model zijn belangrijke zaken. Daarnaast is de aanschafprijs uiteraard cruciaal, maar nog meer dan ooit wordt gelet op de totale kosten van het gebruik van de auto. Doordat de Swift ruim 170 kilogram is afgeslankt, is de wegenbelasting lager en zorgt een kleinere, zuinigere motor voor aansprekende prestaties. Het totaalpakket van de Swift is overtuigend, al kent hij wat kleine minpunten zoals de glimmende plastics in het interieur en de korte zittingen. Toch zijn we er van overtuigd dat deze generatie Swift oude tijden kan laten herleven en het zeker beter gaat doen dan de vorige.

  • Erg fijne aandrijflijn
  • Goede rijeigenschappen
  • Relatief veel binnenruimte
  • Harde, glimmende kunststoffen in het interieur
  • Korte zittingen
112 pk
170 Nm
195 km/h
10,6 s
5,7 (5.7) l/100km
104 g/km
B
22%
€ 15.499
€ 20.499
€ 376 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort

  • Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

  • Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • Renault Clio TCe 100 R.S. Line

  • Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • 2018 - Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet

  • 2012 - Suzuki Swift Sport 1.6

  • 2011 - Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • 2006 - Suzuki Swift 1.6i Sport

  • 2006 - Suzuki Swift 1.3i-16V GLS

  • 2006 - Suzuki Swift 1.5 GLS GT+