Land Rover Discovery 2.0 TD4 HSE

- 14 juli 2017

Mix van oud en nieuw

Voor de uiterlijke kenmerken van de topmodellen uit het gamma hoeft de nieuwe Discovery zich allerminst te schamen. In het bijzonder de indrukwekkende neus met zijn typische grille en koplampen en de achterzijde met de kenmerkende achterlichten doen denken aan zijn grotere - en vooral ook duurdere - broers. Bijzonder is de vorm van de achterklep. Subtiel is hierin een verwijzing gemaakt naar het sterk a-symetrisch ontwerp van zijn voorgangers.

Op de flanken valt op dat het kenmerkend design-trucje van het hoge dak ook op de nieuwste generatie een plaats heeft gevonden. Toen we voor het eerst kennismaakten met de nieuwe Discovery werden we niet direct enthousiast over het ontwerp. Vooral de vormgeving rond het achterwiel ligt wat minder prettig op het netvlies. Ondanks dat de door ons gereden auto op 20 inch grote wielen staat, zouden exemplaren van één of twee maten groter goed doen voor het totaalplaatje.

180 pk
430 Nm
189 km/h
10,5 s
7,7 (6) l/100km
159 g/km
D
22%
€ 74.360
€ 100.734
€ 1.847 / maand
€ 596 - € 643 / kwartaal
  • Kia EV9 99.8kWh AWD Dual Motor GT-Line Launch Edition

  • Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic AMG Line

  • BMW iX3 210 kW High Executive

  • Mercedes-Benz GLE 450 4Matic AMG Premium Plus

  • Volkswagen Touareg 3.0 TDI Atmosphere

  • Mercedes-Benz GLE Coupé 350 d 4MATIC

  • Audi Q7 3.0 TDI Pro Line S

  • 2010 - Land Rover Discovery IV 3.0 SDV6 HSE

  • 2005 - Land Rover Discovery 2.7 TdV6 HSE