Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Business Executive

- 28 december 2017

Geslaagde missie

Nieuwe veiligheidsopties als verkeersbordherkenning en een rijbaanhulp in een strak vormgegeven verpakking maakten de Insignia tot een bescheiden succes. Auto's als de Ford Mondeo en de Volkswagen Passat moest hij echter altijd voor zich dulden. Een ingrijpende facelift kon daar geen verandering in brengen en het is de vraag of dat bij dit nieuwe model wel gaat lukken. In het C-segment is de Astra onderscheidend, door voor een schappelijke prijs luxe en geavanceerde veiligheidssystemen te bieden.

In het D-segment hebben de directe concurrenten dezelfde opties en bovendien loopt dit segment in aantallen al jaren terug door de komst van midi-SUV's. Maar het is bewonderenswaardig hoe Opel ook met de nieuwe Insignia laat zien goed naar kritiek te luisteren en de auto op de vorige pijnpunten aan wist te pakken. De auto rijdt een stuk leuker dan zijn voorganger en is daarnaast een stuk zuiniger geworden. Vanbinnen is de auto sober, maar de ergonomie en de fijne stoelen maken de auto wel een fijne kilometervreter.

  • Veel dynamischer rijgedrag
  • Luxe opties leverbaar
  • Uitgebreide uitrustingspakketten
  • Kraakjes in interieur
  • Afwerking niet bijzonder
  • OPC-line doet goedkoop aan
165 pk
250 Nm
215 km/h
9,4 s
6,8 (6.1) l/100km
138 g/km
B
22%
€ 32.700
€ 44.705
€ 820 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • DS 5 BlueHDi 150 Chic

  • Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Businessline

  • Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Opel Insignia 2.0 SIDI 4x4 Cosmo OPC Line

  • 2014 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

  • 2010 - Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • 2009 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo