Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

- 25 maart 2018

Overtuigend lijnenspel

De transformatie van hatchback naar stationwagon slaagt lang niet altijd. Er zijn voldoende modellen te noemen waarbij een leuke auto veranderde in een saaie gezinsbak. Bij Hyundai schijnen ze daar beter over nagedacht te hebben. Natuurlijk blijft het een kwestie van smaak, maar wij vinden het ontwerp van de Wagon zeer geslaagd. Liefde op het eerste gezicht is het niet, maar als je langer kijkt zie je dat er met grote precisie gewerkt is aan het model. De vouw die vooraan bij de koplamp begint, loopt regelrecht door naar het achterlicht. In combinatie met de dikke rand chroom rond de ruiten en de aflopende daklijn krijgen we bij de auto gevoelens van een coupé. Heel even komt zelfs de CLA Shooting Brake in ons hoofd. In combinatie met de rode kleur wordt sportiviteit extra benadrukt. Stiekem is dit een auto die best nog eens je hart zou kunnen stelen; geen hartstochtelijke liefde maar wel één waarvan je absoluut blij wordt.

140 pk
242 Nm
203 km/h
9,2 s
6,0 (5.2) l/100km
120 g/km
B
22%
€ 21.995
€ 30.295
€ 555 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

  • Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition

  • Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport

  • Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

  • Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

  • Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

  • Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

  • 2020 - Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

  • 2017 - Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • 2015 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi Business Edition

  • 2013 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Magine

  • 2012 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • 2012 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

  • 2009 - Hyundai i30 CW 1.4 CVVT DynamicVersion Blue

  • 2009 - Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion

  • 2007 - Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher