Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition

- 7 april 2018

Zakelijk en clean

Als je instapt in de Grandland X, heb je meteen door dat je in een Opel bent beland. Dezelfde indeling van het dashboard als in de Astra en Insignia vind je ook in de crossover. Belangrijk verschil is het multimediasysteem, dat van de Fransen is geleend. Geen verkeerde keuze, want het systeem reageert snel en biedt een berg aan connectiviteitsmogelijkheden. De resolutie en menu-opbouw is gewoonweg beter dan het systeem dat Opel in eerder genoemde Astra en Insignia heeft geplaatst.

De tellers achter het stuur van de Grandland X doen saai en een beetje verouderd aan, zeker als je het vergelijkt met de virtual cockpit uit de Peugeot 3008. De hoge Fransoos geniet sowieso de voorkeur als het om het interieur gaat, want de Opel kan niet tippen aan de mooie materialen en fraaie layout van het binnenste van de Peugeot. Dat van de Grandland X wordt bestempeld als zakelijk en clean. De zwarte kunststoffen zijn in overvloed te vinden en het moet gezegd worden dat dit overal fijn zacht aanvoelt. Maar het straalt niet bepaald een warm en gastvrij gevoel uit en bovendien wordt er veelvuldig gebruikgemaakt van krasgevoelige pianolak.

130 pk
230 Nm
188 km/h
11,1 s
7,2 (5.1) l/100km
117 g/km
B
22%
€ 30.499
€ 34.593
€ 634 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

  • Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

  • Citroën C4 Cactus PureTech 130 S&S Shine

  • Kia Niro 1.6 GDI HEV ExecutiveLine

  • Suzuki SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet High Executive

  • Renault Kadjar TCe 130 Bose