Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

- 19 mei 2018

Sportstoelen en carbonlook

Samen met het fameuze Recaro ontwikkelde Ford de nieuwe sportstoelen voor de Fiesta ST. De stoelen zitten voortreffelijk en grijpen je goed vast, zelfs op de kronkelende wegen van de Col de Vence waar wij de auto onder andere reden. Het zijn geen kuipstoelen, zoals de Opel Corsa OPC destijds had, maar het voordeel is dat de stoelen daarom niet zoveel ruimte wegnemen voor de passagiers achterin. De bijrijder grijpt tevergeefs naar een handgreep aan het plafond, want deze is weggelaten. Gelukkig is het zo dat de bijrijder prima vastgehouden wordt door de stevige wangen van de stoelen en bovendien heb je aan de handgreep in het deurpaneel ook voldoende houvast.

Buiten de sportstoelen om herken je het interieur van de Fiesta ST aan veiligheidsgordels met een sportieve striping en een uniek startscherm in het multimediasysteem. Het stuur is afgeplat en de lederen pookknop is ook alleen in de Fiesta ST te vinden. De Carbonlook inleglijsten doen ook een sportieve duit in het zakje en de term Performance is op de instaplijst te vinden. Het is je in ieder geval gauw genoeg duidelijk dat je in de sportiefste Fiesta bent terechtgekomen, maar een speciale bekleding van dashboard of deurpanelen zouden van toegevoegde waarde zijn geweest. Niet dat de gebruikte materialen tegenvallen, want net als bij de Fiesta Titanium zijn we zeker te spreken over het nieuwe interieur. Maar gezien de niet misselijke vanafprijs van bijna 32 mille zou je een extra aankleding mogen verwachten.

200 pk
290 Nm
232 km/h
6,5 s
onb (6) l/100km
136 g/km
F
22%
€ 31.970
€ 33.320
€ 611 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • MINI Cooper S Chili

  • 2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura