Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

- 15 december 2018

Andere indruk

Kia kiest met de e-Niro met overtuiging voor een cross-over, in plaats van een hatchback of SUV, als hun volledig elektrische vlaggenschip. Volgens de Koreanen is dit de carrosserievorm waar de markt om vraagt. De cross-over biedt meer binnenruimte dan een hatchback, komt minder agressief over dan een SUV en weet toch een hogere zitpositie te waarborgen.
Ten opzichte van de Kona EV is het binnenste van de e-Niro behoudender. De draaiknop waarmee je de transmissie kunt instellen springt het meest in het oog. Samen met de elektronische parkeerrem zorgt de draaiknop ervoor dat de middenconsole behoorlijk op de schop ging. Er is meer plek voor bekerhouders, het draadloos opladen van de telefoon en andere opbergvakken.

Op het centraal geplaatste touchscreen kun je specifieke informatie over het verbruik en rijbereik van de e-Niro terugvinden. Daarnaast herbergt het systeem Apple Carplay, navigatie met zeer actuele verkeersinformatie van Tomtom en in de ExecutiveLine is er bovendien een hoogwaardige speakerset van JBL op aangesloten. Bovenop het dashboard vinden we een laadindicator, zodat je als je aan komt lopen gelijk kunt zien hoe vol de auto al geladen is. Dit is ook via een smartphone app op te vragen. Het vooraf inschakelen van de verwarming vanuit je warme huiskamer is er helaas niet bij, hoewel je de standkachel wel via het multimediasysteem kunt instellen.

204 pk
395 Nm
170 km/h
7,8 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 42.510
€ 45.510
€ 455 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Smart 1 200 kW Premium

  • Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

  • Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

  • DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere

  • Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition

  • MINI Countryman Cooper Serious Business

  • Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive

  • Audi Q2 1.4 TFSI S-line

  • Renault Kadjar TCe 130 Bose

  • 2023 - Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

  • 2016 - Kia Niro 1.6 GDI HEV ExecutiveLine