Nissan e-NV200 40 kWh Van Business

- 30 december 2018

Verouderd

In de Van, zoals deze versie van de e-NV200 heet, heb je plaats voor twee personen. Een schot scheidt de cabine af van de laadruimte. De zithouding is rechtop en de stoelen bieden voldoende ondersteuning, al zijn de zittingen vrij kort. De houding is wel even wennen, omdat het stuur in een rare hoek is geplaatst en de verstelbaarheid niet erg uitgebreid is. Je voelt je bijna buschauffeur als je voor het eerst met de auto op pad gaat. Op den duur went dit en uiteindelijk ervaren we de Nissan als voldoende comfortabel. Ook op de lange rit, want die kun je met het nieuwe accupakket prima maken. De afwerking oogt nog steeds behoorlijk goedkoop. De bekerhouder tussen de stoelen beweegt heen en weer en elk stukje kunststof dat je tegenkomt in de cabine voelt hard aan. Het zwart gelakte plastic paneel dat de klimaatcontrole en het multimediascherm omhult, brengt wat sjeu aan het verder vrij eentonige interieur. Verder valt op dat de knopjes op zowel stuur als dashboard klein zijn en daardoor moeilijker in de bediening.

Opbergvakken, bekerhouders en aflegmogelijkheden zijn er genoeg en de kleine cabine is daarmee door Nissan omgetoverd tot een erg praktisch geheel. Telefoons, documenten en koffiebekers kun je prima kwijt en blijven ook op hun plek. In de praktijk zul je prima raad weten met het interieur van de e-NV200, maar het valt op dat zowel het materiaalgebruik als het ontwerp van enige jaren terug lijkt te komen. De isolatie laat ook te wensen over. Natuurlijk heb je geen motorgeluiden als je op pad bent met de elektrische besteller, maar windgeruis en rolgeluiden dringen behoorlijk overheersend de cabine binnen. Een handsfree telefoongesprek op een koerssnelheid van 90 kilometer per uur wordt daardoor al onhoudbaar.

109 pk
254 Nm
130 km/h
14,1 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 38.260
€ 41.709
€ 417 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Ford Transit Connect 1.5 TDCi EcoBlue Trend

  • 2014 - Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition