BMW X3 xDrive 20d Luxury Line

- 12 maart 2019

Dynamisch als altijd

Denk je aan BMW dan denk je aan een dynamische auto. Veel modellen zijn - nu nog - achterwiel aangedreven en het gros van de auto's zijn favoriet bij menig sportieve rijder. Hoewel de X3 vanuit de basis geen sportief model is, heeft BMW wel zo goed mogelijk geprobeerd het sportieve karakter door te vertalen. De achttraps bak van ZF reageert snel en soepel op het gaspedaal en in de 'sportmodus' is het onderstel flink hard. De sportieve ambities hangen natuurlijk samen met de motorisering. Wij rijden de 2.0 liter diesel en de Luxury Line met 190 pk. Een fijne instapdiesel die heel goed meekomt op de Nederlandse wegen. Verwacht geen duizelingwekkende sprints en kneiterhard onderstel; de auto zit veel meer in de comfortabele hoek en voldoet daarmee perfect aan de verwachtingen van een overgroot deel van de gebruikers. Sportiever wordt het met de modellen met de 3.0 liter zescilinders waarvan twee motoren leverbaar zijn.

De concurrentie in het luxere SUV segment is moordend. BMW is daarom genoodzaakt mee te gaan met de tijd en slimme technologie toe te passen in de auto. Zo hebben we een sleutel met display waarop een hele rits informatie is af te lezen zoals rijbereik en vergrendeling. De sleutel lijkt hierdoor bijna een klein formaat smartphone. Met de mobiele applicatie van BMW kan tevens de locatie van de auto worden bepaald en vooraf de route worden ingegeven. De auto kijkt dan zelf naar de diverse verkeersomstandigheden en geeft een seintje wanneer je moet vertrekken. Een foefje dat we eerder terugzagen in de 5 Serie is gesture control; een functie waarbij je met handgebaren bijvoorbeeld het geluid harder kan zetten of door een pincetgreep de navigatie inzoomt.

190 pk
400 Nm
213 km/h
8,0 s
8,6 (5.3) l/100km
140 g/km
E
22%
€ 61.099
€ 99.754
€ 1.829 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Lexus RZ 450e President Line

  • Tesla Model Y Long Range

  • Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Premium Plus

  • Audi e-tron 55 quattro Launch edition

  • Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line

  • Jaguar I-Pace EV400 S

  • Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design

  • Audi Q5 2.0 TFSI quattro S-tronic Launch Edition

  • Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio

  • Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE

  • 2013 - BMW X3 sDrive18d High Executive

  • 2011 - BMW X3 xDrive20d High Executive