Volkswagen e-Crafter 35,8 kWh L3H3

- 22 juli 2019

De minpunten

Het is vervelend dat de auto niet uit zichzelf rolt, zodra de pook in drive wordt gezet. Bij uitparkeren op een helling rolt de auto zelfs een beetje naar achteren als je het stroompedaal niet diep genoeg intrapt tijdens het wegrijden. Daarnaast is het jammer dat er geen - lichte - aanhangwagen kan worden getrokken.
Maar het grootste nadeel is het beperkte rijbereik. We begrijpen dat je bij een bedrijfswagen nog meer te maken hebt met beperkingen die het gevolg zijn van een zwaar accupakket. Je wilt tenslotte dat een gebruiker de volledige laadruimte kan benutten en dan moeten er compromissen worden gesloten.

Maar ook bij de e-Crafter blijven we de actieradius angstvallig in de gaten houden, en overall maakt het de auto slechts voor een beperkt aantal doeleinden geschikt. Gelukkig heeft de e-Crafter wel een mogelijkheid tot snelladen, in tegenstelling tot andere bussen. De auto is in ongeveer 45 minuten weer volgeladen bij een snellaadstation, dus dat is te overzien. Bovendien moeten we toegeven dat het praktijkbereik van 140 kilometer (onbeladen) zeker niet slecht is, als je bedenkt dat de gemiddeld afgelegde afstand van een pakketbezorger in de randstad 45 kilometer op een dag is.

136 pk
290 Nm
90 km/h
10,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 69.100
€ 69.100
€ 691 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Master Z.E. 33 kWh L3H2

  • 2017 - Volkswagen Crafter 2.0 TDI FWD 35 L2H2 Highline