Skoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline Business

- 3 augustus 2019

Naar de sportschool geweest

Van een afstandje doet het exterieur van de Karoq erg denken aan dat van zijn grote broer, de Kodiaq. Toch is het niet zo dat je twee keer hoeft te kijken voordat je de verschillen ziet. Om te beginnen is de Karoq zichtbaar een stuk kleiner, 30 cm om precies te zijn. Met name van opzij is dat goed te zien aan de kortere achterzijde. Maar ook de voor- en achterlichten zijn anders vormgegeven. Het ontwerp van de Karoq kan getypeerd worden als strak en zakelijk, maar deze typering gaat maar ten dele op voor onze testauto in Sportline Business-uitvoering. In de kleur Velvet Red met zwarte accenten en 19 inch wielen oogt de Karoq werkelijk stoer. De metallic lak komt in de zon prachtig tot zijn recht. Het front oogt dankzij de rechtlijnige LED-koplampen en de zwarte grille behoorlijk agressief. In de voorbumper is een grote radiator zichtbaar om de tweeliter viercilinder goed te kunnen koelen. Aan de achterzijde is een plastic diffuser gemonteerd met een sierstuk dat het doet lijken alsof er twee uitlaten onder de achterbumper van de Karoq zitten. Helaas is dit tegenwoordig een bekend trucje van de Volkswagen-groep; de echte uitlaat zit keurig achter de bumper verborgen. 

De algehele indruk die overeind blijft bij de Karoq is dat Skoda wat het design betreft allang niet meer onder doet voor Seat of Volkswagen. Je hoeft je zeker niet te schamen wanneer je bij het stoplicht naast een Tiguan of een Ateca komt te staan.

190 pk
320 Nm
211 km/h
7,0 s
7,8 (7) l/100km
158 g/km
E
22%
€ 28.965
€ 50.090
€ 918 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • BYD Atto 3 Design

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

  • Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus