Ford Transit T260S 2.2 TDCi 85 pk

Arno Lommers - 22 september 2006

Slot

Ford heeft de facelift aangegrepen om de Transit nog beter te maken dan hij al was, en dat is gelukt. Vooral de common-railmotor en het weggedrag zijn sterke punten. Het vermogen van de basismotor is gering, maar de motor houdt zich keurig op de achtergrond en heeft een heerlijk soepel karakter. De besturing is direct en niet al te licht en het schakelen gaat van een leien dakje. De enorme keuze aan uitvoeringen is eveneens een goed argument om voor de Transit te kiezen, evenals de aangename prijzen van de vele fabrieksopties. De standaarduitrusting is echter niet om over naar huis te schrijven. Verder zou de zitpositie beter instelbaar zijn met een verstelbaar stuur.

Naast de in de inleiding genoemde praktische concurrenten van Volkswagen en Mercedes-Benz, is de Ford Transit een goede aanbieding. Volkswagen levert zijn Transporter 1.9 TDi 85 pk vanaf € 17.610 en MB heeft een Vito 109 CDi met 88 pk in de aanbieding vanaf € 18.500. Er zijn nog legio andere merken die bestelwagens in dit segment aanbieden, maar één A4-tje is te klein om die allemaal op te noemen.
Kortom, zo vreemd is het niet dat veel ondernemingen voor een Ford Transit kiezen.

  • Motorkarakter
  • Weggedrag
  • Praktische mogelijkheden
  • Karige standaarduitrusting
  • Zitpositie niet optimaal
  • Positie handrem
85 pk
250 Nm
140 km/h
18,0 s
onb (7.6) l/100km
202 g/km
F
22%
€ 15.800
€ 19.250
€ 353 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • 2023 - Ford e-Transit 68 kWh L3H2 Trend

  • 2019 - Ford Transit L3H2 2.0 EcoBlue Hybrid Limited

  • 2006 - Ford Transit Connect T200S 1.8 TDdi 75 pk