Volkswagen Golf 1.4 16V TSI GT 170 pk

Dennis van 't Kruis - 3 december 2006

Slot

De vraag is: Is het een meerprijs van 11 duizend euro waard om 90 pk meer te hebben en om 6,2 seconden sneller te zijn dan de standaard 1400? Mijns inziens wel. Met de GT koop je een bescheiden en behouden gelijnde bom op wielen. Dat is een eigenschap die deze modellenreeks zo succesvol heeft gemaakt. Maar voor hetzelfde geld als de testauto ligt ook de GTI met nog eens 30 pk extra en een halve seconde sneller binnen bereik. Het is kiezen of delen. Het wordt alleen wel tijd, dat Volkswagen gaat beslissen om standaard de gehele bumper in kleur te spuiten.

  • Zeer goede stoelen
  • Trekkracht in groot toerenbereik
  • Tijdloos design
  • Prijs
  • Ongespoten onderspoiler achter
  • Te bescheiden uiterlijk
170 pk
240 Nm
220 km/h
7,9 s
onb (7.2) l/100km
173 g/km
G
22%
€ 30.305
€ 33.335
€ 611 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

  • Volvo C30 2.0 Momentum

  • Ford Focus ST

  • Audi A3 1.4 TFSi Attraction Pro Line

  • Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

  • Mazda 3 MPS 2.3 DISI

  • Opel Astra GTC 1.8i-16V Sport

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline