Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line

Michel van Breugel - 6 mei 2009

Verjongingskuur

Het Duitse merk Audi schreeuwde het niet van de daken, maar de A6 heeft kort geleden een verjongingskuur ondergaan. Wij nemen het je niet kwalijk als dit je is ontgaan, want het exterieur onderging nauwelijks veranderingen. De opvallendste wijzigingen zitten in de nieuwe voorbumper, voor- en achterlichtunits. Kenners zien dit vooral aan het gebruik van LED-verlichting in de koplampen, nu ook op de A6 dus. Het ging Audi echter meer om het technische aspect, zo is het belangrijkste dat er twee nieuwe motoren aan het gamma zijn toegevoegd: een zuinige tweeliter diesel en een hagelnieuwe drieliter zescilinder die voortaan in de Limousine en de Avant te verkrijgen zijn.

Door de toevoeging van de 2.0 TDIe is de A6 nu zelfs verkrijgbaar met een A-label. Vooral voor de zakelijke markt een fijne aanvulling. Waar wij ons op focussen is de nieuwe 3.0 TFSI die de 3.2 V6 aflost. Deze zescilinder reden wij met automatische zesversnellingsbak welke standaard alle vier de wielen aandrijft. In de A6 lijkt ons dit een verfijnde combinatie, hoe zal dit zich in de praktijk uitpakken?

290 pk
420 Nm
250 km/h
5,9 s
12,5 (9.4) l/100km
219 g/km
G
22%
€ 43.290
€ 97.753
€ 1.792 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Jaguar XF 3.0 Diesel S Portfolio

  • BMW 5 Serie 525i High Executive

  • Mercedes-Benz E-Klasse E300 BlueTEC Avantgarde

  • Mercedes-Benz CLS 280 Prestige Plus

  • Mercedes-Benz 500E

  • Lexus GS 450h Executive

  • Mercedes-Benz CLS 350 Edition 1

  • Honda Legend 3.5 V6

  • 2015 - Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition

  • 2012 - Audi S6 Avant 4.0 TFSI Pro Line Plus

  • 2012 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI 204 pk Pro Line Plus

  • 2012 - Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus

  • 2011 - Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line +

  • 2011 - Audi A6 3.0 TDI quattro Pro Line +

  • 2007 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro Pro Line

  • 2006 - Audi A6 2.4 MT Proline