Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline

Harold Rolloos - 15 juni 2009

Plezierige cruiser

We stelden ons vooraf de vraag of de Peugeot 308 CC ons het zomergevoel zou bezorgen. Dat is absoluut het geval. Sterker nog, zelfs in het voorjaar of in de herfst kun je bij temperaturen boven de tien graden - mits het niet regent - nog prettig open rijden. Een absoluut pluspunt dus, net als de standaard veiligheidszaken die aanwezig zijn op deze coupé-cabriolet.

Op het rijgedrag van de Peugeot valt weinig aan te merken. Het springt er niet uit, maar is zeker goed te noemen. De viertraps automaat draagt helaas niet bij aan het vermogen dat de 1.6 turbokrachtbron levert. Verder vinden we de 308 CC aardig duur, zeker als je flink opties gaat aankruisen in de prijslijst. Hij is niet meer zo betaalbaar als de voorgaande CC's van het merk. Speelt geld geen rol of heb je dit bedrag er wel voor over? Dan heb je aan deze Peugeot een exclusieve auto waar je een hoop plezier aan kunt beleven.

  • Vernieuwende snufjes
  • Ruimte voorin
  • Eerder open rijden door Airwave-systeem
  • Verouderde automaat
  • Ruimte achterin
  • Hoog verbruik
140 pk
240 Nm
205 km/h
11,6 s
9,5 (8.1) l/100km
192 g/km
G
22%
€ 31.900
€ 47.195
€ 865 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Volkswagen Eos 2.0 16v FSI

  • Mazda MX-5 Roadster Coupé 2.0 GTL

  • Ford Focus CC 2.0 Titanium

  • Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo

  • Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

  • 2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • 2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

  • 2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

  • 2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

  • 2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

  • 2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

  • 2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

  • 2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

  • 2010 - Peugeot 308 GTI