Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI

Pawel Piotrowski - 26 juli 2009

Working Class Hero

Bouwvakkers, ICT’ers en marketingmanagers. Zij allen delen een aanhoudende begeerte voor één van de meest bekende automobiele afkortingen ooit: GTI. Door de jaren heen is Volkswagens rebelse hot hatch namelijk uitgegroeid tot een echte volksheld. Want qua populariteit scoort hij op de schaal van één tot tien nog steeds een dikke elf! Geen andere gepeperde hatchback roept evenveel emoties, kennis over cijfertjes en borrelpraat op als de GTI. Eveneens is geen enkele andere hatchback zo vaak het slachtoffer van snelle jeugd en onvakkundige tuners geworden. Hardcore fans en liefhebbers kijken elke keer weer reikhalzend uit naar een nieuwe generatie. Zelfs ‘spotters’ lopen niet zomaar langs een willekeurige GTI heen. Elke persoonlijke touch wordt kritisch geïnspecteerd en op smaak beoordeeld. Passen de velgen er wel bij? En zijn die donkere achterlichten niet een tikje overdreven? De GTI is niet alleen een mythe, de GTI leeft. En hoe!

210 pk
280 Nm
240 km/h
6,9 s
9,3 (7.3) l/100km
170 g/km
G
22%
€ 31.650
€ 40.160
€ 736 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Volvo C30 T5 R-Design

  • Mazda 3 MPS 2.3 DISI

  • Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

  • Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

  • BMW 1 Serie 118i High Executive

  • Renault Mégane RS

  • Audi A3 1.8 TFSI S-tronic Ambiente

  • Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

  • Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline