Ford Ranger 2.5 TDCi Limited

- 22 augustus 2009

Chroom

Een Q7 of X5 ziet er opeens heel ingetogen uit, als je een Ranger ernaast parkeert. En dat terwijl dit model de laatste jaren een grote slag heeft gemaakt als het op beschaving aankomt. Zo is het huidige model, dat dateert van 2006, beduidend minder old school dan zijn voorganger. De recente facelift heeft daar nog een schepje bovenop gedaan, met modernere bumpers, achterlichten met helder glas en een verchroomde grille. Over chroom gesproken: onze 'Limited'-uitvoering grossiert erin! De portiergrepen, de spiegelbehuizing, roll-bar en het volledige 'buizenwerk' aan de onderkant van de auto; het is allemaal verchroomd. Wie zijn auto graag laat glimmen zal zich niet snel vervelen met deze pick-up.

In Nederland is de Ranger verkrijgbaar in twee varianten: als Super Cab en als Double Cab. Ons testexemplaar is een Super Cab, met 'anderhalve' cabine en zogenaamde suicide doors achter. Vanwege fiscale redenen, namelijk het vervallen van de BPM-plicht, is het piepkleine achterbankje weggelaten. Dat is echter geen gemis; erg praktisch is dat bankje niet - zie het meer als een provisorisch noodzitje - en nu is er tenminste ruimte voor bagage in de auto. De Double Cab beschikt over een volwaardige achterbank, die bereikbaar is via normale portieren. Overigens hebben beide varianten dezelfde lengte. Dit betekent dat de versie met anderhalve cabine een grotere laadbak heeft dan de versie met dubbele cabine.

143 pk
330 Nm
158 km/h
12,5 s
8,8 (8.9) l/100km
244 g/km
G
22%
€ 21.400
€ 26.600
€ 488 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • 2019 - Ford Ranger Raptor 2.0 EcoBlue Bi-Turbo