Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro Pro Line

- 25 februari 2010

S-Tronic

De dubbele koppeling zorgt er mede voor dat de prestaties zo soepeltjes tot stand komen. De overgangen zijn nauwelijks voelbaar. Het enige moment dat de automaat wat moeite kent om snel het goede verzet te kiezen, is wanneer je bijvoorbeeld voor een verkeerslicht tot zeer lage snelheid vertraagt, maar toch weer door kan rijden voordat je helemaal stil staat. Voorts niks dan lof over dit prachtige staaltje techniek dat inmiddels in de variant met zeven verzetten al helemaal ingeburgerd is geraakt.

Niet alleen de prestaties spinnen garen bij de dubbele koppeling, ook het verbruik wordt gunstig beïnvloed. In combinatie met het vloeiende silhouet – dat resulteert in een cw-waarde van 0,29 – heeft de krachtige turbomotor volgens Audi slechts 7,4 liter benzine nodig per 100 km. In de praktijk lag deze waarde met 8,4 liter wel wat hoger, maar dan nog moet je wel behoorlijk bewust rijgedrag vertonen. Het loopt helaas wel hard op zodra je besluit niet heel burgerlijk te gaan rijden.

211 pk
350 Nm
241 km/h
6,6 s
8,4 (7.4) l/100km
174 g/km
E
22%
€ 40.180
€ 72.819
€ 1.335 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • 2018 - Audi S5 3.0 TFSI quattro Pro Line S

  • 2017 - Audi A5 2.0 TFSI quattro Pro Line S

  • 2012 - Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line

  • 2010 - Audi RS 5 Coupé 4.2 FSI quattro

  • 2009 - Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI Pro Line

  • 2007 - Audi A5 3.0 TDI quattro Pro Line

  • 2007 - Audi S5 4.2 FSI quattro Pro Line