Volvo C30 T5 R-Design

Harold Rolloos - 2 april 2010

Toekomstmuziek

De C30 past weer helemaal in de lijn waar Volvo de komende jaren op voort gaat borduren. Wij verwachten dat vooral de 1.6 DRIVe het goed gaat doen en dat we deze T5 minder vaak op de Nederlandse wegen gaan spotten. Vooral omdat de Nederlandse overheid het belastingtechnisch steeds minder aantrekkelijk maakt om zo'n snelle uitvoering aan te schaffen vanwege het forse brandstofverbruik. Wie toch die keuze maakt moet de GTI-gedachte uit zijn hoofd zetten en rekenen op een heerlijke cruiser, vooral vanwege de fijne rijeigenschappen. De vijfcilinder is een fantastische motor die vroeg oppakt en snel is, maar ook prima rustig te rijden is. Helaas is de kofferruimte aan de krappe kant en voegt de plastic hoes die dienst doet als hoedenplank echt weinig toe. Wat deze C30 vooral extra leuk maakt is dat je 'm helemaal naar eigen smaak kunt bestellen, iets wat bij maar weinig auto's in deze klasse mogelijk is.


Fotografie: Martijn Koevoets

  • Fantastische vijfcilinder
  • Goede rijeigenschappen
  • Naar eigen smaak in te richten
  • Krappe en lastig toegankelijke bagageruimte
  • Onhandige 'hoedenplank'
  • Relatief hoog verbruik
230 pk
320 Nm
240 km/h
6,7 s
10,2 (8.7) l/100km
203 g/km
G
22%
€ 21.495
€ 40.050
€ 734 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Mazda 3 MPS 2.3 DISI

  • Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI

  • Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

  • Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

  • BMW 1 Serie 118i High Executive

  • 2007 - Volvo C30 2.4 D5 Momentum

  • 2007 - Volvo C30 2.0 Momentum