Lotus Evora 2+0

- 16 juni 2010

Oprechte sportiviteit

Zeg je middenmotor, dan denk je uiteraard direct aan sportiviteit van de bovenste plank. En dat klopt ook helemaal, al betekent de bovenste plank in dit geval niet dat de Evora de snelste, strakst sturende of best op de weg liggende auto van dit moment is. Het betekent dat we te maken hebben oprechte sportiviteit. De zescilinder kent een haast lineaire vermogensopbouw en moet altijd even op gang komen, maar kan daarna heerlijk hoogtoerig worden doorgetrokken. Middels drie indicatoren geeft de auto zelf aan tot hoever je kan gaan alvorens de begrenzer ingrijpt. Uiteraard zwelt het motorgeluid lekker aan bij dit soort acties, maar in zeker zin is het nog best bescheiden. Voor de inzittenden is dat ook helemaal niet erg, want des te meer kan je dan genieten van de authentieke mechanische geluiden die bij het schakelen en in de aandrijving waar te nemen zijn. Wie een tandje wil bijschakelen kan de sportknop links naast het stuur toucheren, maar om eerlijk te zijn vonden wij de sterkere gasrespons maar matig waarneembaar. Dat de toerenbegrenzer dan later gaat ingrijpen is natuurlijk wel een prettige bijkomstigheid.

280 pk
350 Nm
261 km/h
5,1 s
onb (8.7) l/100km
205 g/km
G
22%
€ 78.044
€ 98.790
€ 1.811 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Toyota GR Supra 3.0 Legend Premium

  • Audi A5 2.0 TFSI quattro Pro Line S

  • Ford Mustang GT 5.0 V8

  • BMW 4 Serie CoupĂ© 435iA xDrive High Executive

  • 2011 - Lotus Evora S 2+2