Lotus Evora 2+0

- 16 juni 2010

Luxer dan ooit

Aan de binnenzijde laten de stoere Recaro sportstoelen en het kleine, afgeplatte stuur niks aan onduidelijkheid bestaan over de capaciteiten. Toch vind je het comfort dat in het rijden al doorschijnt zeker terug. Het interieur van deze eerste nieuwe Lotus sinds jaren is luxer dan ooit tevoren. Nooit eerder werden zaken als cruisecontrol, fullmap navigatie en een achteruitrijcamera tezamen af-fabriek op een Lotus geleverd. Helaas zijn er nog wel wat ergonomische missers met een te kleine en moeilijk afleesbare klokkenwinkel, ontbrekende ruimte naast het koppelingspedaal om je voet te ruste te kunnen zetten en een belabberd zicht naar achteren. Het is vaak de gewoonte om dat soort foutjes zo’n pure auto niet aan te rekenen, maar echt, je vergeeft het de Evora.

280 pk
350 Nm
261 km/h
5,1 s
onb (8.7) l/100km
205 g/km
G
22%
€ 78.044
€ 98.790
€ 1.811 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Toyota GR Supra 3.0 Legend Premium

  • Audi A5 2.0 TFSI quattro Pro Line S

  • Ford Mustang GT 5.0 V8

  • BMW 4 Serie Coupé 435iA xDrive High Executive

  • 2011 - Lotus Evora S 2+2