Jaguar XK140 3.4 SE OTS

- 30 september 2010

Verfijnd

Wanneer we met een flexibele beweging op de bestuurdersstoel hebben plaatsgenomen, kan het feest beginnen. Zo even wegrijden als vandaag de dag in een moderne auto is er in letterlijke zin niet bij, aangezien je toch even moet choken en de motor even op temperatuur moet komen. Maar toch, als de motor na een laatste druk op de startknop eenmaal loopt, rijd je vrij gemakkelijk weg. Omdat je weet dat je met een oude auto op pad gaat, stel je je daarom in op wat extra zwoegen bij een draai aan het stuur of het veranderen van versnelling. Toch valt dat alleszins mee en blijkt de auto makkelijk te bedienen. Uiteraard moet je even feeling krijgen met de auto in de eerste meters, maar uit alles blijkt hoe verfijnd de techniek van het merk uit Coventry zestig jaar geleden al was. Ondanks het formaat van de tweezitter mis je de stuurbekrachtiging niet en de rembekrachtiger zorgt ervoor dat je niet met je volle gewicht op het pedaal hoeft te springen om de auto snel tot stilstand te brengen.

219 pk
289 Nm
208 km/h
7,5 s
onb (15) l/100km
350 g/km
G
22%
€ 150.000
€ 150.000
€ 2.750 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • 2012 - Jaguar XKR-S 5.0 V8 Supercharged

  • 2011 - Jaguar XK Convertible 5.0 V8 Portfolio

  • 2011 - Jaguar XKR 5.0 Supercharged Speed Pack

  • 2008 - Jaguar XK Convertible 4.2 V8