BMW X3 xDrive20d High Executive

- 5 februari 2011

Twee kanten

Was de eerste X3 nog een auto om snel te vergeten, met de tweede generatie mikt BMW vol in de roos. De auto is niet alleen op alle fronten sterk verbeterd ten opzichte van zijn voorganger, maar is - mede dankzij zuinige motoren - tegelijk ook een stuk goedkoper geworden. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Daarmee heeft BMW goede kaarten in handen om veel klanten voor zich (terug) te winnen. De X3 deelt vooral rake klappen uit met zijn ruime interieur en geweldige rijeigenschappen. BMW heeft de nieuwe SAV zo'n goede balans tussen sportiviteit en comfort meegegeven, dat de X3 zowel bij sportieve als bij minder sportieve rijders de handen op elkaar kan krijgen. Die veelzijdigheid maakt in combinatie met de sterk verlaagde prijs dat de X3 nu zomaar eens een hoofdrol kan gaan spelen in zijn segment, dat acht jaar geleden nota bene door zijn voorganger op de kaart is gezet. Aan de X-factor zal het niet liggen!

  • Dynamische rijeigenschappen
  • Krachtige en zuinige motor
  • Interieurruimte
  • Motorgeluid
  • Lage achterbank
184 pk
380 Nm
210 km/h
8,5 s
7,3 (5.6) l/100km
147 g/km
F
22%
€ 51.735
€ 76.066
€ 1.395 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Volvo XC60 D5 Summum

  • Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige

  • Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueTEC 4MATIC

  • Infiniti EX 30d GT Premium

  • Infiniti EX37 3.7 V6

  • Audi Q5 Hybrid 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • Audi Q5 2.0 TFSI Pro Line

  • Land Rover Range Rover Evoque CoupĂ© TD4 Prestige

  • Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD

  • 2019 - BMW X3 xDrive 20d Luxury Line

  • 2013 - BMW X3 sDrive18d High Executive