Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro Pro Line +

- 18 maart 2011

Verdraaid moeilijk

Nu de A6 steeds dichter naar de A8 groeit, ligt het rationeel gezien voor de hand om je vraagtekens te zetten bij de levensvatbaarheid van de A7 Sportback. Toch heeft de A7 bewezen meer te zijn dan de zoveelste expansie van het Audi-gamma. De auto is niet alleen bijzonder fraai om te zien en verrassend praktisch in gebruik, maar weet met zijn veelzijdige karakter ook comfortabele èn sportieve snaren te raken. De geringe hoofdruimte achterin maakt de A7 weliswaar ongeschikt om in gereden te worden, al zijn de fijne aandrijflijn en het prachtige dashboard met een keur aan innovatieve gadgets alleen al reden genoeg om de bestuurdersstoel te prefereren boven de achterbank. Daarbij is de A7 prijstechnisch ook nog eens in het voordeel ten opzichte van zijn belangrijkste rivaal uit Stuttgart, waardoor alles erop wijst dat Audi met de A7 een auto in huis heeft die het de CLS de komende jaren wel eens verdraaid moeilijk kan gaan maken.

  • Vormgeving ex- en interieur
  • Superieure aandrijflijn
  • Technologische innovaties
  • Hoofdruimte achterin
  • Clean stuurgevoel
  • Sportonderstel vrij stug
245 pk
500 Nm
250 km/h
6,3 s
7,7 (6) l/100km
158 g/km
D
22%
€ 63.620
€ 103.018
€ 1.889 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • Jaguar XF 3.0 Diesel S Portfolio

  • Mercedes-Benz E-Klasse E300 BlueTEC Avantgarde

  • Lexus GS 450h F Sport Line

  • Mercedes-Benz CLS 350 Edition 1

  • Mercedes-Benz CLS 280 Prestige Plus

  • Honda Legend 3.5 V6

  • Infiniti M35h GT Premium

  • Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde