Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

Reageren

Het e-mailadres zal niet worden getoond op de site.

Reacties

willem scholten
·
20 juni 2011 om 14:55
Kia Picanto nieuw, airco, automaat, crouscontrol,
kleur donker groen. Geen inruil offerte s.v.p.
petra
·
23 december 2011 om 16:18
wat word er bedoeld met de middenstand is vaag bij de stuurinrichting???
Bjorn Blokzijl (redacteur):
Hiermee bedoelen we dat rond de middenstand van het stuurwiel het gevoel in het stuurwiel niet optimaal is. Daarbuiten, dus bij meer stuuruitslag, heb je meer gevoel in het stuurwiel.
t.rozendaal
·
15 oktober 2012 om 22:46
airco zou niet meer dan 500 euro moeten kosten.
Johan luhen
·
11 mei 2013 om 10:48
volgens de folders zou de pikante 1:24;4 verbruiken maar wij zijn nog niet boven de 1:13 gekomen .
We hebben de auto gekocht om zuinig te rijden en nu blijkt dat we veel geld aan brandstof kwijt zijn.
Kijk dat hij geen 1:24,4 zal rijden is logisch omdat hij wordt getest in een windtunnel met een persoon erin met een klein gewicht, maar je mag toch wel verwachten dat hij sowieso 1:18 loopt, dus een geweldige miskoop geweest mede omdat Kia er ook nog niets aan doet,
Ja flauwe smoesjes dat je Rijswijk veranderen moet.
Wie denken die gasten wel niet wie ze zijn, ik rij altijd zuinig op tijd schakelen etc. En op tijd afremmen voor stoplicht.
De consument is gewoon op een ordinaire manier bedonderd.
Arnold van Schepen (redacteur):
De gebruiksgegevens die de fabrikant opgeeft worden gemeten aan de hand van de New European Driving Cycle (NEDC). Dit is een test onder geconditioneerde omstandigheden die door de (Europese) wetgeving wordt voorgeschreven. Autofabrikanten, dus ook Kia, zijn verplicht deze test te doorlopen. Het nadeel van de testcyclus is dat deze niet representatief is voor het reële verbruik. 1:24 is ook in een Kia Picanto ondoenlijk, maar 1:18 moet goed te doen zijn. Rijdt u echter veel binnen de bebouwde kom / stedelijke omgeving, dan zal het verbruik logischerwijs hoger uitvallen dan wanneer u veel kilometers maakt op constante snelheid. Daarbij speelt de rijstijl ook een belangrijke rol. Dat begint met een efficiënt schakelgedrag, maar vooral ook door de auto zoveel mogelijk te laten uitrollen. De vraag is dan ook of u veel kilometers op buitenwegen / snelwegen maakt, of juist in de stad. Wellicht loont het om de bandenspanning nog eens goed te controleren. Wat betreft het vervangen van de ruitenwissers: het is gebruikelijk dat deze jaarlijks worden vervangen vanwege de invloed van UV-straling op de kwaliteit van het wisserblad. Mocht u geen problemen hebben met de veegcapaciteit van de wisserbladen, dan kunt u de garage vragen ze te laten zitten.
Johan luhen
·
11 mei 2013 om 10:51
Hoe kan het dat ruitenwissers na 8000 km al stuk zijn en niet onder garantie vallen, ok het zijn delen die onderhavig zijn aan slijtage maar toch niet na 8000 km bij normaal gebruik.
Koste wel even 42,00 euro.
Steven Dujardin
·
12 oktober 2013 om 10:02
De banden presteren zwaar ondermaats als de weersomstandigheden slechter worden. Bij nat weer is het al meer dan aangepast traag trijden en bij sneeuw mag je het al helemaal vergeten, dan ga je alle kanten op. Dit is een budgetauto, maar 'k vind de bandenkeuze levensgevaarlijk in de winter.. zo wordt men toch verplicht winterbanden te monteren
85 pk
94 Nm
171 km/h
11,4 s
onb (4.3) l/100km
100 g/km
C
22%
€ 8.495
€ 12.080
€ 221 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

  • Daihatsu Cuore 1.0 Premium

  • Peugeot 107 1.0 XS

  • Citroën C1 1.0 Sensodrive Ambiance

  • Suzuki Alto 1.0 Exclusive

  • Chevrolet Spark 1.0 LS

  • Mitsubishi Space Star 1.2 Instyle CVT

  • 2017 - Kia Picanto 1.2 CVVT GT-Line

  • 2015 - Kia Picanto 1.0 CVVT First Edition

  • 2011 - Kia Picanto 1.2 CVVT 3 deurs

  • 2007 - Kia Picanto 1.1 X-clusive