Morgan Roadster 3.0 V6

- 16 september 2011

De tijd staat stil

Een kenmerkend aspect van een Morgan is de verwerking van hout in de auto. Nu hebben we het niet over een stukje notenhout in het dashboard, maar over een compleet frame van essenhout. Waar de meeste Britse merken vlak na de oorlog stopten met het gebruik van hout in de constructie van de auto, of uiterlijk in de jaren 50 van de vorige eeuw voor de laatste keer de houtzaag gebruikten, gebruikt Morgan het op dit moment nog steeds. Niet alleen het getoonde frame in de showroom laat dat zien. Wanneer de vloermat opgetild wordt, kijk je zo op het natuurlijke materiaal. Ook het plaatwerk is in zestig jaar nauwelijks veranderd. In de showroom staan de verschillende generaties Morgan gebroederlijk naast elkaar en je moet goed kijken om de verschillen te ontdekken, aangezien die voor zo’n lange periode minimaal te noemen zijn. Voor de buitenstaander zal het zelfs lastig zijn om de 4/4 en Plus 4 van de Roadster te onderscheiden, aangezien het belangrijkste verschil onder de kap ligt. Het verschil tussen een Sport- of standaarduitvoering is beter te zien vanwege de toegenomen breedte van de wielkasten en treeplanken. Het bijzondere van de Sportuitvoering is dat hier juist de keuzemogelijkheden met betrekking tot bijvoorbeeld de lakkleur juist weer beperkt zijn. Slechts acht lakkleuren zijn leverbaar bij deze extra dikke uitvoering. Tot slot is er nog één optie die grote invloed heeft op het exterieur. Wanneer er namelijk gekozen wordt om de Morgan als vierzitter te bestellen, wijkt de achterkant behoorlijk af om de zitruimte binnenin te creëren.

204 pk
206 Nm
215 km/h
4,9 s
onb (9.8) l/100km
232 g/km
G
22%
€ 77.000
€ 93.627
€ 1.716 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Mercedes-Benz C-Klasse 400 4MATIC Cabriolet

  • Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

  • BMW 4 Serie Cabriolet 435iA High Executive