Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

Pawel Piotrowski - 28 september 2011

Zelfverzekerd optreden

Onze lijst met eisen voor de driedaagse trip naar de IAA is namelijk vrij lang. Om de hectische en lange dagen goed te doorstaan is een comfortabele en ruime auto een pre. Naast het tweeman sterke team moet namelijk een hele rits aan bagage en fotospullen mee. Een Mondeo Wagon ligt dan voor de hand, maar de vijfdeurs liftback stelt ons niet teleur. De forse achterklep en grote toegang tot het bagagecompartiment maakt het beladen van zware koffers tot een eenvoudige taak. Al onze spullen passen keurig in de 540 liter grote bagageruimte en er blijft zelfs plek over voor souvenirs uit Frankfurt.

Nu is de Mondeo ook wel een forse auto, maar door de oplopende raamlijn en korte 'kont' oogt onze reisgezel kleiner dan dat die in werkelijkheid is. Deze bescheidenheid wordt sinds de facelift doorbroken met dagrijverlichting (standaard vanaf het Titanium uitrustingsniveau) en in het donker opvallende LED-achterlichtunits. Beide verlenen onze Mondeo een toefje chiqueheid die niet misstaat. Iets minder te spreken zijn we over de eveneens opvallende spoiler op het kofferdeksel. Het is een misplaatst stuk plastic op de verder zelfverzekerd ogende Mondeo.

115 pk
270 Nm
190 km/h
11,2 s
5,5 (4.3) l/100km
114 g/km
B
22%
€ 24.995
€ 43.494
€ 797 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Toyota Prius Plug-in Dynamic Business

  • Citroën DS5 200 THP Sport Chic

  • Chevrolet Volt Base

  • Opel Ampera

  • Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line

  • Opel Insignia 2.0 SIDI 4x4 Cosmo OPC Line

  • 2020 - Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

  • 2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • 2015 - Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

  • 2010 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

  • 2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack

  • 2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia

  • 2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum