BMW 6 Serie Coupé 640i High Executive

Pawel Piotrowski - 30 oktober 2011

Overdaad

Ook het interieur van de 6 Serie is helemaal in lijn gebracht met de huidige designfilosofie. Het dashboard is weer naar de bestuurder toegedraaid en behelst in het midden een kolossaal informatiescherm. In tegenstelling tot de 5 en 7 Serie is dit scherm niet langer netjes in het dashboard weggewerkt, maar ligt het als een moderne tablet bovenop de ontzagwekkend brede luchtroosters. Als bestuurder ben je door de hoge en brede middentunnel van je medepassagier afgesneden. De schwungvolle middentunnel met iDrive bedieningscluster, selectiepook voor de automaat en riant opbergvak heeft een relatief harde voering, waardoor je als bestuurder een comfortabele zachte middenarmsteun mist.

De rest van de materialen in het lichte interieur behoort tot de top. Onze testauto is onder andere uitgerust met prachtig nappaleer. Naast de optionele comfortstoelen is daarmee ook het dashboard bekleed, inclusief contrasterende stiksels. Voor dergelijke overdadige luxe moet je vanzelfsprekend diep in de buidel tasten. Dat geldt eveneens voor het Bang & Olufsen soundsysteem, dat met zijn 16 speakers het gehoor én de ogen streelt. De speakerbehuizing is van geborsteld aluminium en bovendien 's nachts aangenaam verlicht. Toe maar. Door dit soort verwennerij vallen de weinige minpunten extra op. Zo zitten de optionele comfortstoelen niet echt als gegoten en is het grote panoramadak wel kantelbaar, maar kan het niet worden opengeschoven. Wie met zijn haren in de wind wil zitten zal voor de Cabriolet moeten kiezen. Een echt luxeprobleem.

320 pk
450 Nm
250 km/h
5,4 s
9,8 (7.6) l/100km
177 g/km
D
22%
€ 90.350
€ 132.004
€ 2.420 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Cadillac CTS-V Coupé

  • Lotus Evora S 2+2

  • Ford Mustang Boss 302

  • 2012 - BMW 6 Serie Gran Coupé 640i High Executive

  • 2011 - BMW 6 Serie Cabriolet 650iA High Executive

  • 2007 - BMW 6 Serie Coupé 635d High Executive