Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive

Arnold van Schepen - 4 december 2011

Wikken en wegen

De vraag is hoe de Laguna zich staande houdt tussen zijn concurrenten. Ten opzichte van een vergelijkbaar uitgeruste Passat is de Laguna een koopje, maar vergelijk je 'm met de i40, dan rijst de vraag of Renault zichzelf niet uit de markt prijst. Handelsreizigers die vaak zware en volumineuze spullen vervoeren zijn bij de concurrentie beter af. Wil je je onderscheiden van de massa, niet al te veel bijtellen, en een riante uitrusting, kijk dan eens in de showroom van de Renault-dealer. Met de 1.5 dCi is de Laguna voor de zakelijke rijder zeker interessant, voor de particuliere eigenaar zal het brandstofverbruik doorslaggevend zijn. Wij haalden met een gevarieerde rijstijl 16,5 kilometer per liter.

  • Uitrusting
  • Bouwkwaliteit interieur
  • Stoelen / inklapmechanisme achterbank
  • Verbruik valt wat tegen
  • Schakelgevoel
  • Motorgeluid
110 pk
240 Nm
187 km/h
12,2 s
6,1 (4.7) l/100km
110 g/km
D
22%
€ 29.090
€ 34.292
€ 629 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Skoda Superb Combi Greenline 1.6 TDI Business Line

  • Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power

  • Toyota Avensis 1.8 VVT-i Wagon Panoramic Business

  • Citroën C5 Tourer 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

  • Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline

  • Hyundai i40 CW 1.7 CRDi Business Edition

  • 2011 - Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

  • 2009 - Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

  • 2008 - Renault Laguna Estate 2.0 16v T 170 Initiale

  • 2006 - Renault Laguna 2.0 16v Tech Road Grand Tour