Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

- 24 maart 2012

Op dieet geweest

Vanaf de 205 tot de 207 werd de auto steeds groter en zwaarder. Tussen de 207 en de 205 zit zelfs een verschil van 280 kilo in het nadeel van de ruim vier meter lange 207. Deze trend zet zich niet door in de nieuwste telg van de familie. Liefst 120 kilogram is er bespaard door dunnere en lichtere materialen te gebruiken en de auto niet meer te laten groeien maar zelfs met zeven centimeter te verkleinen. Dit gewichtsverlies komt niet alleen ten goede aan het weggedrag, maar ook de acceleratie verloopt vlotter, de remweg is korter en het verbruik is lager. Daarnaast hebben de knappe koppen van Peugeot eens goed gekeken naar de ophanging en het stuurgedrag en hebben een onderstel ontwikkeld die de auto als een blok op de weg laat liggen, zowel in rechte lijn als ook in een snelgenomen bocht. Het gevoel in het stuurwiel is prettig, al is dit rond de middenstand wat minder. Dit euvel lijkt het gevolg te zijn van de grote velgen, want tijdens een ritje met een auto met kleinere velgen bleek het stuurgevoel over de hele linie strak en vol gevoel.

115 pk
230 Nm
190 km/h
9,7 s
onb (3.8) l/100km
99 g/km
D
22%
€ 12.990
€ 21.250
€ 390 / maand
€ 223 - € 235 / kwartaal
  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

  • Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • Renault Clio TCe 90 Expression

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2019 - Peugeot e-208 EV 136 GT

  • 2015 - Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • 2013 - Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2013 - Peugeot 208 1.0 VTi Active