Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

Arnold van Schepen - 14 juli 2012

Zegen en een vloek

Omdat de 508 RXH kort ter redactie verbleef hebben we geen volledige indruk gekregen van het brandstofverbruik. We brachten het tot 1 op 16, maar daar zit ruimte voor verbetering omdat we voornamelijk kilometers op de snelweg hebben gemaakt. Op snelwegtempo biedt de Hybride aandrijflijn nauwelijks voordelen. De testperiode was echter lang genoeg om te concluderen dat de stereotypen over Franse auto's hun beste tijd gehad hebben. De Peugeot 508 RXH overtuigt door zijn bouwkwaliteit, hoogwaardige interieur en riante uitrusting.

Zijn hoge eigengewicht weet 'ie goed te verbergen door een straffe onderstelafstemming en comfortabele besturing. Het gewicht is een zegen en een vloek ineen, want het extra gewicht dat de RXH meetorst komt op het conto van de elektrische aandrijving, die 'm mooi aan een lage CO2 uitstoot en dito bijtelling helpt. Snel is de RXH niet, maar vlot zeker wel. Zijn totaalprijs is stevig, ook al is het een dikke Peugeot, maar dan heb je ook een boel auto met een stoere uitstraling. Minus de negatieve associaties die buitenstaanders soms hebben bij zijn duurdere Duitse evenknieƫn.

  • Riante uitrusting
  • Fraai interieur
  • Samenspel beide motoren
  • Trage elektrische handrem
  • Versnellingbak gevoelig voor rijstijl
  • Krakende portieren
163 pk
300 Nm
213 km/h
100,0 s
6,3 (4.1) l/100km
107 g/km
B
22%
€ 50.020
€ 56.160
€ 1.030 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Subaru Outback 2.0D Lineartronic Executive AWD

  • Jeep Cherokee 2.0 CRD Longitude

  • Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI

  • 2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

  • 2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

  • 2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

  • 2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

  • 2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • 2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

  • 2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure