Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus

- 8 juli 2012

Extra investeren loont

Het grote voordeel van de meest auto's met een hybride-aandrijving was een lagere bijtellingscategorie. Al gold dit voor de A6 Hybrid al niet, veel concurrenten vallen sinds 1 juli weer gewoon in de 25% bijtellingscategorie. Zakelijk zit er buiten het lagere verbruik, het hogere vermogen en de prettigere aandrijflijn geen financieel voordeel aan het rijden van de duurdere Hybrid ten opzichte van de gewone 2.0 TFSI. Toch wegen de voordelen wel op tegen de investering van bijna tachtig mille die nodig is voor de Hybrid - inclusief alle luxe waarmee de testauto is voorzien. Een vergelijkbaar uitgeruste 2.0 TFSI kost een paar duizend euro minder, maar biedt niet dezelfde rust of comfort. Daarbij stoot de auto per kilometer net even wat minder CO2 uit, zo kun je met deze zakenlimousine toch je groene imago hoog houden.

  • Prettige aandrijflijn
  • Relatief zuinig
  • Comfortabel weggedrag
  • Kleine bagageruimte
  • Prijsverschil met 'gewone' 2.0 TFSI
211 pk
350 Nm
240 km/h
7,5 s
7,6 (6.2) l/100km
145 g/km
B
22%
€ 63.490
€ 79.868
€ 1.464 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Jaguar XF 2.2D

  • Infiniti M35h GT Premium

  • BMW 5 Serie 523iA High Executive

  • Lexus GS 450h Executive

  • Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition

  • Cadillac CTS 2.0T Premium

  • Infiniti M37S Premium

  • Volvo S80 D5 Geartronic Summum

  • Lancia Thema 3.0 V6 MultiJet II 239pk Platinum

  • 2019 - Audi A6 Avant 40 TDI S tronic Sport

  • 2015 - Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition

  • 2012 - Audi S6 Avant 4.0 TFSI Pro Line Plus

  • 2012 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI 204 pk Pro Line Plus

  • 2011 - Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line +

  • 2011 - Audi A6 3.0 TDI quattro Pro Line +

  • 2009 - Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2007 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro Pro Line

  • 2006 - Audi A6 2.4 MT Proline