Hyundai Veloster 1.6 T-GDI i-Catcher

- 19 december 2012

Hoop op (nog) meer

Hyundai dekt zichzelf goed in als het gaat om de verwachtingen van de auto, want het moet vooral een auto worden die het gamma verbreedt en laat zien wat Hyundai ook kan zijn. Hij hoeft geen verkooptopper te worden en dat is gezien de 150 verkochte Velosters in de eerste anderhalf jaar ook geen reële verwachting. Wij zijn bang dat deze Turbo Nederlanders niet massaal over de streep gaat trekken, daarvoor zijn de rijeigenschappen simpelweg niet spannend genoeg. Het zou vooral het sportieve en eigenzinnige uiterlijk moeten zijn die kopers aantrekt, maar juist in dat licht vallen de prestaties weer wat tegen. En dan is er nog de prijs, want die is met een kleine 33 mille niet mals. Voor dat bedrag is er simpelweg teveel spannends te koop en springt de Hyundai er behalve zijn uiterlijk bepaald niet uit. Het sportieve front moet nog steeds door Hyundai gewonnen worden. Dit autootje is zeker weer een stap voorwaarts, maar hier winnen ze de oorlog nog niet mee. We blijven onze hoop dus toch maar weer vestigen op de nog krachtigere en sportiever afgestelde R-Spec.

  • Eigenzinnig en stoer
  • Luxe uitrusting
  • Lekkere versnellingsbak
  • Afwerkingsdingetjes
  • Rijdt niet zoals hij eruit ziet
  • Prijzig
186 pk
265 Nm
214 km/h
8,4 s
7,5 (6.9) l/100km
157 g/km
F
22%
€ 23.995
€ 32.995
€ 605 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Kia pro_cee'd 1.6 CRDI Super Pack

  • Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition

  • Kia Pro_cee'd GT 1.6 GDI-T First Edition

  • Renault Mégane RS

  • BMW 1 Serie 114i Business +

  • Volvo C30 T5 R-Design

  • Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design

  • 2011 - Hyundai Veloster 1.6 GDI i-Catcher