Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

Pawel Piotrowski - 7 mei 2013

Eenvoudig doch volledig

Zijn de uiterlijke verschillen met de Up! en Mii nog vrij opvallend, binnenin is de Citigo voor het merendeel gelijk aan zijn buitenechtelijke familieleden. Opvallend is het typische Skoda stuur dat bijvoorbeeld ook in een Superb gemonteerd wordt. Door de dikke rand ligt het veel fijner in de hand dan de dunne hoepel van een Up! en heb je voor je gevoel meer auto in je handen. Een ander verschil is de groene interieurverlichting die ik persoonlijk een stuk rustiger vind ogen dan het felle blauw en rood in de Volkswagen. Voor de rest is het interieur gelijk en bestaat het uit dezelfde materialen. Opvallend voor een A-segmenter zijn de hoogwaardige hemelbekleding en uitgebreide infotainment voorzieningen. Met het optionele Move & Fun pakket (€ 330) krijg je naast een navigatiesysteem ook bluetooth en de mogelijkheid om meer voertuiginformatie op te roepen. Meer mogelijkheden bieden ook de vier deuren. Ten opzichte van de driedeurs stap je makkelijker achterin in en kun je sneller kleine spullen op de achterbank gooien. Grotere spullen kun je in de 251 liter grote kofferbak kwijt. Handig detail zijn de bagagehaakjes waaraan je eenvoudig een volle boodschappentas kunt hangen.

60 pk
95 Nm
160 km/h
14,4 s
4,5 (4.1) l/100km
95 g/km
B
22%
€ 7.990
€ 11.775
€ 216 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

  • Citroën C1 e-VTi 68 Airscape Feel Edition

  • Peugeot 108 1.0 e-VTi Allure TOP!

  • 2020 - Skoda Citigo E IV Ambition

  • 2012 - Skoda Citigo 1.0 Ambition