Volkswagen Jetta Hybrid Comfortline

- 18 mei 2013

Aerodynamisch geperfectioneerd

We schreven in de eerste test met de nieuwe generatie Jetta al dat deze auto naadloos aansluit bij het design van de rest de Volkswagens. Het design is weinig sprankelend en blijkt het een ietwat grijze muis in het verkeersbeeld. Een lichte kleur en wat grotere velgen zouden hem al een stuk beter doen ogen. Uiterlijk onderscheidt de Hybrid zich van zijn benzine- of diesel aangedreven broers door enkele aanpassingen die de aerodynamica verbeteren. Zo is de grille geheel dicht - zoals bij de Polo Bluemotion -, zit er een klein spoilerlipje op de achterklep en is de auto voorzien van bescheiden zijskirts. Tevens is de onderzijde van de auto vlak om ook daar de lucht optimaal te geleiden. Het laatste is van buiten niet direct zichtbaar, maar hetgeen je wel ziet misstaat de auto niet en doet je afvragen waarom de normale versies van de Jetta deze aanpassingen niet hebben.

170 pk
250 Nm
210 km/h
8,6 s
5,7 (4.1) l/100km
95 g/km
A
22%
€ 29.990
€ 32.626
€ 598 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium

  • Suzuki Kizashi 2.4 Sport

  • Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • Renault Fluence Z.E. Dynamique

  • 2011 - Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline

  • 2006 - Volkswagen Jetta 1.6 Trendline

  • 2005 - Volkswagen Jetta 1.9 TDI Comfortline