Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

- 11 juni 2013

Strak en comfortabel

Grote vraag van deze test is of de driecilinder sterk genoeg is om de bijna 1.300 kilogram zware en wat minder aerodynamische C-Max aan dezelfde aansprekende prestaties te helpen als de Focus. Het antwoord hierop is kort en krachtig: een volmondig ja! Zowel vanuit stilstand als tijdens tussenacceleraties worden de vlotte prestaties soepel geleverd en hoor je enkel een lekkere brom van onder de motorkap. Op constante snelheden is het geluid verdwenen en cruise je in alle stilte. Niet alleen de motor is - wederom - een prettige verrassing, ook het stuur- en rijgedrag is fenomenaal voor een auto van dit type. Van een midi-MPV verwacht je niet het directe stuurgevoel en het strakke weggedrag dat deze auto tentoonspreidt. Toch is hij comfortabel genoeg en hoor je geen klagen van de passagiers. Zoals in veel auto's haal je ook in de C-Max het opgegeven verbruik - 5,1 liter per 100 kilometer - niet. In de week dat wij hem reden, realiseerden we een verbruik van 7,5 liter per 100 kilometer, waarbij we een mix tussen stadsverkeer en snelwegkilometers hebben afgelegd.

125 pk
200 Nm
187 km/h
11,4 s
7,5 (5.1) l/100km
117 g/km
B
22%
€ 21.650
€ 33.445
€ 613 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

  • Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration

  • Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT

  • Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack

  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI Business

  • Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

  • Mazda 5 1.6 ciTD Business

  • Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose

  • Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline

  • Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition

  • 2015 - Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • 2015 - Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

  • 2011 - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2006 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S