Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

- 11 juni 2013

Op naar nummer 1

Dat Ford de afgelopen jaren goed bezig is haar modellengamma grondig te vernieuwen, wil niet per definitie zeggen dat dit ook het gewenste succes heeft. In veel gevallen staan de nieuwe Fords echter 'gewoon' in de top in van hun klasse, zo ook het geval bij de C-Max. Toch overtreft de Renault Scénic de Ford in verkoopaantallen. Door de introductie van de pittige 1.0 turbomotor met 125pk - die door zijn lage uitstoot slechts 20%-bijtelling vraagt - hebben de Duitsers echter een sterke troef in handen. Buiten zijn basiskwaliteiten op het gebied van binnenruimte, het fraaie in- en exterieur en het goede weggedrag heeft hij bovendien een stille doch potente motorisering die het de concurrentie nóg moeilijker gaat maken.

  • Pittige, stille motor
  • Veel binnenruimte
  • Geslaagd exterieurdesign
  • Niet zo zuinig als beloofd
  • Lichte bekleding wel erg besmettelijk
  • Klein scherm voor navigatie en audio
125 pk
200 Nm
187 km/h
11,4 s
7,5 (5.1) l/100km
117 g/km
B
22%
€ 21.650
€ 33.445
€ 613 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

  • Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration

  • Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT

  • Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack

  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI Business

  • Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

  • Mazda 5 1.6 ciTD Business

  • Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose

  • Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline

  • Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition

  • 2015 - Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • 2015 - Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

  • 2011 - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2006 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S